Perşembe, Haziran 18, 2009

Ufuk'ta yeni bir sol parti mi var?

Bugün Cumhuriyet'ten bilgilendim; Ufuk Uras ÖDP'den istifa etmiş.

Konuşmasını ancak şurdan dinleyebildim;
http://www.aktifhaber.com/news_detail.php?id=228068


Özgürlükçü solcular olarak yeni bir yola koyulduklarını belirtmiş ve istifasını şu şekilde açıklamış:

“Sol ve sosyalist hareketin bütün olumlu mirasının ve ÖDP’nin deneyimlerinin hakkını bu süreçte vereceğiz. Türkiye’nin bütün ezilen, sömürülen, baskı ve şiddet gören, kimliği, inancı ve kültürü kuşatılan toplumsal dinamikleriyle kucaklaşmak için üzerimize düşeni yapacağız. Uzun yıllardır bir arada olduğumuz, omuz omuza mücadele ettiğimiz birçok arkadaşımızla çözüm önerilerinde ortaklaşamadık. Bu durum ÖDP’yi iki farklı tespit ve çözüm önerisi etrafında ikiye bölünmüş bir hale getirdi. Bu tablonun çözüm üretmekten uzak olduğunu görerek, parti içi iktidar yarışını devam ettirmek yerine, sona erdirmeyi tercih ettik. Bu amaçla tek tek yapıları aşan bir ‘Tarihsel Buluşma’ için, kuruluşundan bu yana içinde mücadele yürüttüğümüz ÖDP’den parti kuruculuğu, çeşitli dönemlerde il ve ilçe yöneticiliği, parti meclisi, merkez yürütme ve disiplin kurulu üyeliği yapmış olan özgürlükçü solcularla birlikte istifa ediyoruz.”


Ayrıca okuduğum kadarıyla yeni bir siyasi partinin de sinyallerini veriyor. Samimi ve güçlü bir solun hayal olmadığına artık inanmak istiyorum doğrusu...

Bu arada youtube'da da bakındım ama henüz yeni birşeye rastlayamadım... Daha öncede dinlemiştim ve görünce dayanamadım ve tekrar dinledim. Buyrun siz de dinleyin; şiir gibi konuşuyor Ufuk Uras...

Ufuk Uras'tan Nevval Sevindi'ye tokat gibi cevap:
http://www.youtube.com/watch?v=0NvsvjhyIMI

Ufuk Uras'tan Erol Manisali'ya ders:
http://www.youtube.com/watch?v=gJiLoOQBkdg

Hiç yorum yok:

Related Posts with Thumbnails

en çok okunan top10 şaheser